onsdag, april 11, 2012

Necessär, plånbok, handväska…..

Äntligen är den klar!

För länge sen (kanske ett år sen) stickade jag några längd av tovningsbart garn. För en månad sedan sydde jag fast arbetena och tovade dem i bykmaskinen. Efter det har jag broderat på en av dem och så sent som idag lagade jag den färdig med foder och dragkedja. Lång tid för ett litet projekt, men ibland är det så. Man kanske inte från början vet vad det är man lagar, hur det skall se ut som färdigt osv. Idén växer fram under processen. Får sen när jag får de övriga tre färdigställda….

IMG_0001-003

Dekorationen broderade jag med kedjestygn och dekorerade med pärlor. Läderkanten sydde jag fast med langett stygn.

Langettstygn-kopia-150x142

Gör så här: Sy från vänster till höger. Stick upp nålen i den nedre raden. Stick ner den i den övre lite till höger och upp igen rakt nedanför och se till att tråden ligger under nålen så att den binds av nästa stygn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar