söndag, oktober 26, 2008

Skolbänken

Jag har idag inlett mitt följande målprojekt. Det blev inte sängen nu ännu (har inte tillräckligt med målfärg hemma). Istället målar jag en gammal "skol bänk". Den har legat ute i regn och rusk och använts till diverse, av utseendet att dömma. Den hade stänk av flera olika målfärger och huggmärken av yxa eller kniv. Min mamma har skrapat bort färgen och fixat den trären. Sen spacklade jag de största hacken och slipade den slät. Nu är bara måladet kvar, sen har vi en fin långbänk till matsalsbordet.PA260060 PA260059

2 kommentarer:

  1. Läste något trevligt här nedan...:O) Tack för det! Låter mysigt med ett hjärta till jul. Ett mail är på kommande. Vilken härligt låång bänk du fått tag i. Har också önskat mej en sån, men mina är betydligt kortare. Blir säkert super i ditt kök!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar bänk! Skåpet nedan blev ju jätte fint, och sängen kommer också att bli det! En sån där gammal utdragbar säng är vi också ute efter till Max då han blir lite äldre, så om du vet någon som har en sån överlopps till salu, så är vi intresserade...

    Jag har mailat dig också..

    Ha en bra dag!

    Lotta

    SvaraRadera