torsdag, oktober 30, 2008

Lapptäcke

Bläddade i våra nyinkomna böcker i Mosters inredningsbod och blev så inspirerad av alla vackra bilder. Det bar av till tygbutiken och uppköp av mysiga tyg. I affären hade de till min besvikelse inte tygen som fanns i min fantasi så jag fick bara med mig två olika tyg. Hemma fick jag börja rota i mitt tyglager, till min stora glädje hittade jag flera passande tyger. Sitter nu på kvällarna och fixar till lapp efter lapp. Har ju en hel del andra projekt också som jag gör samtidigt så lapptäcket blir inte färdigt på en vecka som det annars borde bli. Men det är säkert riktigt bra, då hinner man vänja sig och göra förändringar vartefter  täcket sakta växer.    PA250052 PA250048 PA250049

 PA250057  PA260061

3 kommentarer:

  1. Visst börjar det behövas blusar, speciellt som Max växer så det knakar.. Klart att man kan gå till butiken och köpa nya, men jag syr hellre själv. Börjar bli lättare dessutom, då det inte behövd knappar i halsen längre.

    Så fint lapptäcket kommer att bli! Ni har tydligen fått någon Tilda bok? Har en också, min favorit! Men det är just sånt där som jag inte har tålamod med.. Klart ska det bli - genast! Blir spännande att se då det blir klart! Lycka till!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  2. Just det, du frågade om bilderna. Jag har ett bildredigeringsprogram, där jag klipper ut bilderna. Man klickar (ritar) liksom runt det man vill klippa ut. Då får man bort den störande bakgrunden.(som i det här fallet var vårt badrumsgolv..)Då blir bakgrunden vit.

    SvaraRadera
  3. Hej
    Du har alldeles rätt. Jag bor i Pargas bara några 100 meter från Mostersbutiken.

    Ängeln och candleslådan har jag inhandlat hos er. (som finns som foton på min blogg)

    SvaraRadera