torsdag, oktober 16, 2008

Målnings projekt

Nu startar jag min om målning av mina trä-rena möbler. Börjar först med ett lågt skåp i Felice rum. Hoppas resultatet blir bra eller tillräckligt bra, för i såfall har jag hela hushållet fullt med möbler som bör målas : )

Jag tycker jag har förberett mig ganska bra med spackel, sandpapper, pensel och så målfärg förstås. Ett reklamblad fick duga som skydd för golvet. "Nyckel-lås-brickan" skruvade vi loss men gång-järnena målar vi över.

Här ser du skåpet nu efter ett lager målfärg. Det är inte så jämnt och fint ännu, men vi håller tummarna för att ett eller två lager färg till gör susen!

Jag har lovat Felice att gå med och dansa country line dance ikväll. Så nu bär det iväg! Antar att det är ganska knepigt att komma ihåg alla stegen....

Trevlig kväll!

4 kommentarer:

  1. Hej igen!

    Jag har också några möbler i trä jag tänkt måla vita, det kanske är dags att sätta igång snart :-). Den där byrån du målat kommer att bli jättefin!

    Vi ska åka till Kina på en kombinerad affärs-/privatresa. Det är min sambo som ska dit i jobbet också. Vi kommer att vara borta i tre veckor ungefär, men vår planering ändrar sig från dag till dag så vi får se.

    Vad härligt det låter att åka till Thailand. Hoppas ni får det bra där!

    Clarice är ett mycket ovanligt namn, jag känner ingen och har aldrig hört om någon som heter det. Däremot minns jag namnet från en tv-serie eller film. Har du någon aning om vilken det kan vara?

    Jag ska fundera lite och sedan komma med förslag om din hylla. Jag hade tänkt skriva om tävlingen och länka till din sida i morgon.

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Roligt att du skaffat en privat blogg! Det där skåpet kommer att bli jätte fint!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  3. Den byrån kommer bli jättefin när den är färdig.
    Vad roligt det låter med linedance, och i så gott sällskap också. Det är så kul när man hittar något som passar båda.
    Trevlig helg!
    Kram Heidi

    SvaraRadera
  4. Hej igen!

    Hoppas du har/har haft en bra helg! :-) Skogspromenaden var helt underbar och jag hoppas det blir fler gånger innan det är dags att bege sig till Asien.

    Jag funderar fortfarande på i vilken film jag har hört namnet, jag har funderat en hel del på det i helgen men inte blivit klokare... :-).

    Kram
    Beatrice

    SvaraRadera