fredag, oktober 10, 2008

Höst pyssel, idér efterlyses!

Var inne på besök hos Fröken fräken idag. Kom på att även jag har en prylhylla från bandomen liggande i ett hörn. Den har också fått furugul färg (inte i min smak)....

Plockade fram den och funderar på att ge den e ny chans med ett nytt yttre. Men, men vad borde jag göra åt den? Måla antar jag. Vit? kanske. Skriva på den? Kanske skaffa stämplar från Clas Ohlson . Men vad? Eller borde jag... Hjälp mig att kläcka idér så får vi se vad det blir. Bästa eller dvs den mest passande idén belönas med ett luffarslöjdshjärta. För att delta skall du skriva din idé som kommentar och länka idékläckningen på din blogg. Använd gärna bilden på luffarlöjdshjärtat. Idékläckningen pågår till den 20 oktober 2008

5 kommentarer:

  1. Hej! Vilken skoj idé. Jag skulle absolut ha målat den vit och sedan shabbat den med lite sandpapper på strategiska ställen. Kanske satt på någon typ av handtag på sidorna och använt den liggande som pyssellåda. Där ryms ju hur mycket som helst med tex vackra pärlor, band ochh annat smått pysselmaterial. Jättebra idé det där. Borde skaffa en själv...:O) Länken kommer så småningom...

    SvaraRadera
  2. Hihi! Nu tar vi och väcker liv i alla avsomnade prylhyllor och hottar upp dem va?!! Jag tror att jag är diskvalificerad från att delta, när jag själv ställt mig samma fråga. För mig lutar det åt antingen lite mörkt eller vitt... tuffa beslut!!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag vill önska dig lycka till i min tävling. Om du vinner så ska jag nog kunna fixa ditt önskehalsband :-)

    Mvh Linda

    SvaraRadera
  4. Nä nu blir jag ledsen..här kommer du och vill hotta upp nått jag precis kastat;)
    Men det lär finnas en drös jag kan köpa billigt på loppis..hihi!

    Tänkte mig den också som pyssellåda som Galleri Mochb...men nått nytt ska jag väl kunna komma på..hm...
    Jo:
    Kanske du kan spraymåla den, slipa och i vissa fack limmar du fast små söta svart/vita bokmärken eller foton. De övriga lämnar du vita och tomma.
    Vips har du fått en jättefin ram:)

    Susanne

    SvaraRadera
  5. Hej!

    En sådan där hylla ville jag alltid ha när jag var liten, men fick/köpte aldrig någon... Däremot hade min bästa kompis en och jag var såååå avundsjuk på henne :-). Du kanske kan måla den vit och sedan ha den som en slags "säsongshylla"? På sommaren kan du lägga dit små stenar och snäckor som barnen hittar, på hösten kottar och liknande. Barnen kanske gör något fint i skolan ibland som kan läggas dit. Till jul har ni säkert många söta små saker som skulle få plats där. På det sättet förändras hyllan ständigt!

    Kram Beatrice

    SvaraRadera