söndag, maj 13, 2012

Nätkasse till stranden

Det är så mycket nätkassar och virkande på sidor jag besöker så jag blev inspirerad att klippa lite trikå. Tycker det är såååå tråkigt att klippa. En t-skjorta räcker typ till två varv på ett arbete och så får man klippa igen. Klippandet tar mer tid än virkandet. Visst man kan ju köpa färdigt klippta trasor, det har jag gjort ibland. Det färdiga arbetet överväger i slut ändan klippandet och jag blir inspirerad att göra mer.

Nu virkade jag då en modell större nätkasse som jag tänkte att man kan ha med till stranden. När den blir smutsig är det bara att slänga den i tvättmaskinen.

Jag virkade ett ovalt botten och nät på sidorna.

IMG_0002

Nätet virkar du såhär

* Virka 4 lm, hoppa över 3 m och gör en stolpe. Upprepa det sista hela varvet ut. I slutet på varvet gör du stolpen i 3:e lm. Gör 7 lm. Vänd.* Upprepa tills kassen har önskad höjd.

1 kommentar:

  1. Hej =)

    Var gärna med och tävla hos mig! Du kan vinna presentkort 300 kr hos batteriexperten, presentkort 400 kr hos lykka (köksredskap på nätet), presentkort 250 kr hos prylgrossen. Och du, nästa vecka startar jag en goodiebagtävling värd över 11 000 kronor, missa inte den!

    Här hittar du alla mina tävlingar:
    http://moniasundgrenjansson.blogg.se/category/tavlingar.html

    * är du redan med och tävlar eller inte vill ha reklamkommentarer så ber jag om ursäkt :/

    SvaraRadera