måndag, maj 14, 2012

Kuddar med siluett tryck

För att försäkra mig att ha barnen med mig i sängen, tryckte jag upp kuddar av deras siluett.

IMG_0008

I fjol somras var vi till Särkänniemi i Tammerfors. Där finns en gubbe som i rask takt klipper ut siluetter. Han är så himla duktig och snabb, kan inte förstå. Nu efteråt harmas jag lite över att jag inte lät klippa en siluett av mig också, får väl ta det nästa gång vi åker dit.

Siluetterna var rätt så små (A5). Jag kopierade dem lite större, så de passar på en A4. Jag skar ut siluetterna i transparanger, som jag använde till schabloner.

IMG_0001-012

Sen var det bara att dutta, hur lätt som helst. Jag valde att laga vita linne kuddar med grått tryck åt mig själv.

IMG_0002-011

Som morsdagsgåva åt min mor lagade vi kuddar av naturfärgat linne med svart tryck.

IMG_0006IMG_0007

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar