måndag, juni 01, 2009

Fågelbad

Vi gjuter en ny trappa vid ingången till det andra huset på vår tomt. Det blev lite cement över så jag passade på att gjuta till ett fågelbad. Först gjorde jag en lite kulle av sand, ovanpå det placerade jag 3 rabarberblad lite omlott. Cementen klappade jag slät med en murslev ca 3-4 cm tjock så att den blir hållbar eftersom jag inte lade i någon järnarmering.

P5310061 P5310062 

I drygt ett dygn fick cementen stelna. Jag vattnade några gånger under tiden så att cementen inte torkade för snabbt. Sen var det dags att vända på fågelbadet och hoppas att det lyckats. Att peta bort rabarberbladen visade sig vara det svåraste, eftersom bladen inte är så hållbara utan man ibland får små bitar åt gången.

P6010071 P6010074

Jag är mycket nöjd med fågelbadet där det nu fyller ut en del av rabatten. Absolut värt att prova på om man har lite cement över.

1 kommentar: