tisdag, februari 17, 2009

Vänner och pyssel

Tiden rusar iväg nu har vi redan sportlov och tisdag. Vi backar lite i tiden och går tillbaka till vändagen 14.2. Felice hade kombinerat vändagsfest och födelsedags kalas för sina vänner.  Temat var pyjamas party. Flickorna myste bland madrasser, dynor och täcken då de pratade pojkar och annat tjej snack. Kalaset varade i 2,5 timmar så dom han även äta hjärtbakelser, se på film och klä ut sig. Flickorna hade det riktigt mysigt och roligt!

P2140363

Eftersom det var vändag hade vi hjärtat som en genomgående form på kex, mockarutor, gräddbakelser och små dynor som flickorna fick. Dynorna kom väl till pass när vi läste några spännande spökhistorier (med lyckligt slut).

För att bokföra för mig själv vill jag skriva ut hur duktig jag har varit... Senast jag skrev om mormorsrutorna hade jag virkat ihop 8 st. Under senaste vecka har jag virkat 16 st. Jag känner mig så stolt! Jag visade upp en bunt med tio lappar åt Ferdinand, tänkte väl att jag skulle få beröm. Han tog mig ganska snabbt ner på jorden igen då han sa "då har du bara 90 kvar av den färgen..." (jag har räknat ut att jag kanske behöver 400 lappar dvs 100 av varje).

P2180364Såg hos Galleri M&B att hon hade sytt ihop lapparna hon hade virkat hittills och använder det till pläd för docksängen. På så vis kan man använda dem under tiden också. Fiffigt!

2 kommentarer:

  1. Jo det fick du...;O) Men med din fart så är nog snart dina rutor för många för en docksäng... Vilket mysigt kalas ni haft! I början av mars fyller vår äldre dotter, och hon håller som bäst på med sina inbjudningskort. Och hennes tema är maskerad :O)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!
    Oj, tänk min mormor som på kort tid virkade en hel (liten) pläd åt mig! Visserligen har hon ju bra med tid om dagarna, men ändå...

    SvaraRadera