måndag, februari 09, 2009

Paus

Jag är på jobb alla dagar denna vecka så det kommer att vara gläst mellan inläggen. Ja, jag vet att de flesta av er är på jobb varje vardag och hinner blogga för det. Men för mig som inte är van att vara på jobb 9-17 så är det här en stor förändring. Plötsligt blir jag "bestulen" på flera timmar per dag. Jag jobbar som inhoppare på bank och är därför bara på jobb nu som då. För mig passar detta perfekt just nu. Tycker att jag behövs hemma för barnen.

Lite pyssel har jag hunnit med. Jag har fixat till några mormors rutor för en kommande pläd. Är jag riktigt duktig och aktiv så är det inte orealistiskt att den blir klar på ett år. Men jag antar att jag inte är så aktiv utan får sikta på att få den klar lång senare. Men nu har jag i varje fall börjat! och det får duga till att börja med!!

P2080373

Jag har inte ännu bestämt mig för om pläden ska bli tvåfärgad eller om jag lägger till en färg. Jag använder mig inte av det mönster som jag bifogade. Den beskrivning jag följer hittar du här.

4 kommentarer:

  1. Tack vare dej har jag tagit nya tag med min pläd nu också...:O)

    SvaraRadera
  2. Hej
    Väggordet kom på plats. När jag väl kommit på hur man skulle göra var det enkelt. När jag har lite mera tid ska jag lägga in ett foto.
    Ha en bra dag.
    Camilla

    SvaraRadera
  3. Den kommer att bli helt underbar! Kan ju vara skönt med ett projekt som tar tid också! Och det är ju lätt att ha med sig också!

    Trevlig vändag också!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera
  4. Svar: Jag fick tyvärr fel i affären, skulle haft en vattenlöslig färg men kom hem med en oljegrund, Jehu, hann öppna burken och började måla men så märkte jag ju att det luktade så starkt... Gick tillbaka till affären och klagade, så då fick jag gratis en burk Empire halvmatt obruten vit, för att kunna måla min byrå klar. Fördelen är ju en hållbarare yta, men nackdelen att man egentligen borde hålla till i garaget då man målar. Fast vi har maskinell ventilation som jag körde på fullt.

    SvaraRadera