onsdag, februari 25, 2009

Fastlagstisdag

Vilket härligt väder vi hade på fastlagstisdagen. Snö, lagom temperatur och lite sol. Ett ypperligt ute väder!

Ibland förundras jag över hur man kan förvåna sig själv. För några dagar sen skrev jag här på bloggen att vår familj inte åker slalom...

Jag om en min väninna träffades över en kopp kaffe i veckan, vi pratade himmel och jord. Hennes äldre son hade under sportlovet varit på skriftskolsläger till en slalom ort. Resten av familjen var dit på besök en dag. Den yngre sonen hade aldrig prövat på slalom förut, men klarade det riktigt bra för det. Det här började gro i mina tankar och jag tyckte väl att det var mer än rättvist att mina barn också får pröva på det. I grannstade har vi en liten, lite slalombacke. Vi åkte dit igår efter skolan. Barnen åkte och jag såg på. Till att börja med var det lite små knepigt, men barn lär sig snabbt och snart gick det av bara farten!

mosaic1727013

Med rätt att ändra sig!

3 kommentarer:

  1. Hepp, roligt me nån från pargas som bloggar. Titta bara in för o säga hej. fint du har!
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det är ju så att det enda man kan vara säker på att man aldrig vet vad som händer! Vips står man där i slalombacken!
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  3. Vi åker heller inte slalom, men har talat om att prova på så småningom... Jag beundrar dej som har övernattningskalas...:O) Tror nog inte jag skulle fått våra kalasgäster att somna...

    SvaraRadera