lördag, januari 24, 2009

Hälsningar från Forma

Igår var vi på Forma mässan i Helsingfors. Vi åkte med ett tidigt tåg för att hinna fram till öppningstid. Det är så bekvämt att åka tåg, avkopplande.

På mässan fanns det massor att se. Vi hälsade på våra leverantörer och ut bytte några ord med dem samtidigt som vi gjorde beställningen av vårens produkter. Vi skapade även en del nya kontakter och gjorde redan några beställningar av dem medan vi valde att lämna beställningen öppen hos några och återkommer med det senare. Vårens nya färger är pasteller som rosa, ljusblått, ljusgrönt och ljusgult med beige och vitt som tilläggsfärger. Zink, luffarslöjd och glas är material som syns mycket i inredningen under kommande säsong.

Efter in hämtning av inspiration och nyheter från kl 10 till kl 18 var hjärnan helt full :) Idealet vore att stanna två dagar på mässan för att kunna ta emot maximalt med idéer och inspiration. Nu har vi sett det mesta och har en hel hög med broschyrer som vi ivrigt kommer att bläddra i för att göra ytterligare beställningar.

mosters blog lägger vi in produkter vart efter dom anländer till oss. En del produkter droppar in dom närmaste veckorna och en del kommer inom mars månad.

2 kommentarer:

  1. tack för besöket hos mig!
    jag skulle gärna besöka den mässan någon gång, men jag är rädd att jag skulle spricka av habegär på kuppen ;)

    h. ingela/alegniinoffice

    SvaraRadera
  2. Har varit där ett par gånger, så jag vet vilket ha-begär man får...:O)

    SvaraRadera