måndag, april 13, 2009

Stillebe

Det har varit ett underbart väder under påskhelgen. Hoppas ni också har haft möjlighet att njuta. De känns som om dagarna är längre när det är vackert väder. Jag har hunnit få en massa saker fixade. Förutom de vanliga städning, bykning, matlagning mm. Har jag röjt i trädgården, klippt ner buskar som behöver få en ny start, krattat och fixat. Mitt i rabatten har jag en sten som stillebe. Nu på våren syns den så ståtlig där i ensamt majestät. På sensommaren och hösten ser man bara lite av toppen då buskar och blommar har växt till sig.

mosaic3685086

Solens strålar träffar stenen från morgon till kväll. Därav ordstenen solstråle.

P4130357

Sen har jag även hunnit med lite annat pyssel. De visar jag en annan gång.

Nu skall jag laga mig i ordning för att åka på S kalas. Ha de så bra!

1 kommentar:

  1. Vilka tjusiga stenar!
    Hoppas ni hade en skön påsk!

    Kram,Lotta

    SvaraRadera